HOŞGELDİNİZ 07 Aralık 2016

Hac Define İşareti

hac-ve-hilal-isareti

Definecilikte haç işareti sembolü işaretinin anlamları haç sembolünün şekline göre değişmektedir. Definecilikte birden fazla haç işareti kullanılmaktadır. Bunların bir kısmı define ile alakalı bir kısmıda mezar ile alakalıdır, bazı haçların ise  dini sembol olarak kullanılmıştır.  genel itibarıyla tüm haçlar koruma amaçlı yapılmıştır, örnek olarak eski ev duvarındaki haç evi korumakla yükümlü  arazide kayaya yapılmış bir haçta ya mezarı yada parayı korumakla yükümlüdür. Şimdi bunlara bir göz atalım:


Kayaya oyulan basit haç kabartmasının daha çok yön gösterme ve defineye giden yolu tarif etme işlevleri vardır. Oldukça yaygın kullanılır. Karşıdan karşıya geç manasına gelmektedir


Eski Yunan definelerinde sıkça görülen kare biçimli ve uçları hafif kalınlaşan haç türüdür. Bu haçlardaki kollardan birisi muhtemelen diğer 3 ünden bir yönüyle farklıdır. Farklı olan kol istikametinde define olma ihtimali çok yüksektir. Kolun uzunluğu veya ucundaki bir define işareti sizler için önemli bir sembol olabilir. İyi araştırmalısınız.


Merdiven haçı denilen bu haçta genelde haçın sembolünün olduğu duvara sırt vererek gördüğümüz manzaradan anlam çıkarmaya çalışırız. Genelde değişik bir yapı, bir taş, bir işaret veya sembolü işaret eder. Definenin istikametini de bildirir. 3, 7, 10 adım gibi adımları deneyerek araştırma yapmalıyız.


4 kollu haçta genelde hazinenin veya definenin olduğu bölgede 4 ayrı işaret bulunur. Bu işaretleri bulduktan sonra haçtaki ile orantılı mesafede çember içerisinde kalan kısımda define yatmaktadır.


Bir tepe, yokuş veya tümülüs, kubbe işaretidir. Define aramak için tırmanmak gerektiğini söylemektedir.


Katolik Hristiyanlıkta papalık sembolü dür. Dini anlamda en üst otoriteye çağrışım yapar. Genelde yüksek bir tepenin zirvesi veya yüksek bir yapı, define ile ilişkilidir. Çevrede kilise olduğu ve kilise harabesinde define bulunduğu anlamı da taşıyabilir.


Bu işaret ilk Hristiyanlarda günah çıkarma odalarında kullanılmıştır. İçeride muhtemelen duvar arkasında gizli bir bölme olduğunu ve definenin orada olduğunu ifade eder. Aynı papazın günah çıkarmasında bizi gördüğü gibi define de bizi görmektedir. Ama biz onu göremiyoruz manasına gelmektedir. Çok değerli bir işarettir.


Bu haç sembolü de işaret farklılığı aranması gereken haçlardandır. Şayet hiç bir fark yoksa en uzun okun gösterdiği yönü kazılır. Define ile ilgili bir çağrışım vardır.


Bu tür eski Yunan haç işaretlerinde genelde bulunduğu kayanın hemen arkasında define haritası veya defineye giden yol ile ilgili kritik bir sembol bulunur.


Yine zirve ve tepede define bulunduğuna işaret eden bir haç sembolüdür.

başka bir  kaynak.

Buda 4 mezarı temsil eden haç işareti, bu işaret tepe bir yerdedir bulunduğu çevre araştırılmalıdır, 4 mezarı dürdü-de aynı yerde olup araları en fazla 1-2 metredir biz bunlara  statü yüksek mezarlar derin genelde dolu çıkar.
Definecilikte Hac işareti
Kısa bir süre önce yine benim eklediğim ve anlamını bulamamıştım. Bu işaret genç Bizans dönemine ait ve mezarlık anlamına geliyor muş. Her bir topuzun ucundaki halka bir mezarı simgeliyormuş. Burada yaptığım araştırmada işaretin her yönünde yan yayana gömülmüş 2 şer adet mezar çıkardık ortaya. İşaretin 1 km uzağında aynı işaretten 2 tane daha rastladım.
Ama daha oraları kazma imkanım olmadı. Kazdığım mezarlardan her hangi kayda değer bir şey çıkmadı. Sadece 7 ADET sikke bulduk onlarında kondisyonları çok kötüydü. Bu işarete denk gelirseniz çok uzağa gitmeyin hemen çevresinde üçer adım sayarak kazmaya başlayın. Mezarların ortalama derinliği 2,5 ve 3 metre.———————————————————————
Haçın sol üst tarafında oyma var oyma ile haçın merkezinin arası ölçülür.her bir cm bir adım sayılarak yuvarlak oyma istikametine gidilir.toprak altında tek mezar mevcuttur.———————————
resimdeki haçın üstteki kolu dikkat ederseniz kıvrılmış mezar bu kıvrımın gösterdiği istikamette tepelik bir yerde yığma taşların altında.——————————————————————————–——————————————————————————–
AİLE PUTUTopluca yapılan yemin işaretidir İstavroz da denilir, işaretin tüm kolları eşitse Gömü bulunduğu kayanın altındadır, eşit değilse farklı olan kolun baktığı yönde araştırma yapmalı. Asil aile mezarı da çıkabilmektedir. Çevresinde doğal yapıya aykırı unsurlar aranmalıdır.

Örnek :
İstavrozun altındaki bağlı yuvarlak onun mezar amaçlı değil saklı olan amaçlı olduğunu uçlarının ikisinin kapalı birinin açık olması gidilmesi gereken yönü, noktalar ise 4 parça halinde gömüldüğünü gösterir. 10 metreden uzakta değil, 2 metreden derin değildir. Cihazla kolayca tespit edilip hepsi çıkarılabilir.

——————————————————————————–

haçlar genellikle mezarlar için kullanılmış olup uzun kolu veya yanında bulunan bir işaret ufak oyuk gibi veya daha ufak bir haç gibi yön belirtmektedir.
üzerinde hilal gibi yarım yuvarlak olanlar büyük ihtimalle oda içerisinde anlamına gelebilir. yuvarlak içerisindeki haç ise en fazla beş adım etrafında aranmalıdır .
burada aranacak şey çökme hafif yığma olmalıdır.

Diğer define haçları.

Etiketler:

Yorumlar

  1. ahmet diyor ki:

    arkadaslar bir resim göndersem yorumlarmısınız

  2. musa diyor ki:

    Eski yunan haclari ne anlama geliyur

    1. MendereS diyor ki:

      haçın tasarımına göre anlam değişir, genelde kilise ve mezar başlarına yapılır koruyucu kalkan görevi yapar olduğu yer çok değerlidir.

    2. ersin diyor ki:

      selam bir mezar buldum kaya dan oyma ama içi boş ve mezarın çap köşlerinde çay bardağı kadar oyma var ikisinde içinde her tarafı eşit hjaç işareti var oymalların derinliği 7 santim kadar içindeki haçlar 2 veya 3 santim her tarafı eşit bilgisi olan varsa bir cevap yazabilir mi rica etsem saygılar

      1. Kaptan doğu diyor ki:

        Bak dostum bunlar yamaç bi kısımda olur.. hafif bi yamaç.. ve bunun oyuk olañı derede bi koy gosterir.. haç olanı ise tepede.. .. bu iki koye bağlı bi dere mevcut.. ve haçlı tepesindeki köyünden gelen dere.. yada kurumuş eski yol oyuk yani alt kısımdaki koye gider.. Bu derede. Yol kıvrimi olacak tam orda 2 adet daha olacak arazide

  3. Osman diyor ki:

    Hocam sizlere bir kaç sorum olacak 1 şabkalı taş gördüm hakim bir tepede yer alıyor alttarafında yukarda akmakta olan bır su var ve o suyun istikametinde büyük bir şelale var şelalenin yukarısında kapalı magara war açimi magarayı

    1. baran diyor ki:

      Kolay gelsin bende hac ve oyma dikdörtgen işareti var rica etsem yardimci olurmusunuz

  4. Osman diyor ki:

    Ewet saygı deger hocam bir tarla var tarlanın içinde 6 buyuk koca ar.ut ağacı var tarlanın yukarı kosesinde yere gomulu 30 40 santimlik taş var tasın ortası delik delikte baktıgım zaman tarlanın ortasında mezar gibi ve tas yığı nı var ne yapim saygılar

  5. Osman diyor ki:

    Saygı deger hocam kırsal kesimde yasadıgım icin sizlere ulašmak cok zor bu bnim numaram eyer arzu ederseniz konuşmak istiyorum sizinle 05367093(lutfn ama

    1. gezgin diyor ki:

      Bana ulasabilirmisniz numaran eksik

  6. recep diyor ki:

    Merhb ben recep bende bitane hac isareti var yaniliz bunu birturlu cozzemedim yardimci olurmusunuz

  7. oguzha diyor ki:

    hacın östundeki kucuk kare mezar buna göre hacın üsçizgisi ucutarafı hafis yabuk olur hacın berkezinde metrenin santimleri sizin bir adımınızdır gizlidetaylar

  8. can diyor ki:

    Slm saygideger define avcilari arkadaslar mezar kazarken tesadufen islemeli hac isareti ile beraber hacin alt kisminda yuvarlar pervane sekkinde isaret ve üç tane oyuk var basta ortada ve sonunda tas mermerden olup tasin arka tarafindada baya ozenerek yapilmis isaretler var sizce lahit mi

  9. Huseyin diyor ki:

    Merhaba bende bu tur arastimalara yeni merak saldim bulundugum yerde sayfada gordugum isaretler cogu burda var guzel bi makinaya sahip olan varsa bu numarayi arasin 053392 zamani varsa gelir mardine hem gezmis hem gormus olur

  10. ersin diyor ki:

    hac işareti kısa kolları iki ucu sağ ve sol olmak üzere aynı uzunlukta ok işareti var yorumlarınızı ala bilir miyim şimdiden tşk ederim

  11. ayhan diyor ki:

    bir resim yollasam bakaıp cevap verecek arkadaş varmı

  12. ahmet diyor ki:

    S.a roma donemi 1800 yillik tas kopru alt bacaginda istavroz ustte ise karaca basi ve tirnagi var bir metrede delikli tas cikti nedir baam pasa bu

  13. Ercan diyor ki:

    Yeni buldugum isaret var tas userine oyma hac yorum icin ilgilenen aekadaslar varsa iletisime gecsin herturlu bilgi verilir arazi ile ilgili

    1. ercan birinci diyor ki:

      faceden ekle ercan birinci muş müdür

  14. Ahmet diyor ki:

    Benimde elimde bir tur hac isareti var net bilgisi olan varmi bu isaretlerde

  15. Ibo diyor ki:

    Benim arazide kayada hac isareti VR anlayan ekleyin fotoları atayım halilibrahim elzein mardin

    1. Azad diyor ki:

      Bana foto atarmisin mumkunde

    2. Selahattin kara diyor ki:

      Bana gonder resimleri

  16. Vasıp diyor ki:

    Peki bir taşın üstünde oyma haç, oyma aslan pençesi, matkap delikleri, nala benzer bir şey var bunların anlamı nı bilen var mı

    1. Mehmet ali diyor ki:

      Bendede bı işaret var

  17. Mehmet ali diyor ki:

    Bendede hac ısaretı var yardımcı olacak arkadaslar varmı

  18. Erhan diyor ki:

    Merhaba. Bende bir odanın giriş kapısının üzerinde 50 cm yükseklikte 1 m uzunlukta ki kayadan. 2 tane hac isareti 1 adet de daire var haclar daire içinde . 1 inci hac arti şeklinde üç kısımları çatal ikinci hac arti şeklinde üçüncü ise iki daire şeklinde aynı ebatta 20 cm çapında . Oda duvarı var . İşaretler 10 cm aralıkta. Aynı elde yapılmış taşta . (+) (+) (()) bu sistemde ama ilk hac işaretinin uc kısımları çatal. Basit oyma yani. Yardımcı olurmusunuz

  19. Erhan diyor ki:

    Bende medusanin başı ve bu kişinin mezarı olduğu yerde 40 cm uzunluğunda bir parmak kalınlığında bir kanal var ve 3 cm 3 cm ve 3 cm derinlikte ki kara oymaya dökülüyor . Ne anlamı geliyor arkadaşlar isteyene resim atabilirim

  20. Hasanaliyilmaz diyor ki:

    Bende arti isareti buldum uzun tarafindn 2 pasamak iniyo sonra buyuk bi kayrak tas gliyo define ye nasi ulascz

  21. baran diyor ki:

    slm ben 3 haç işareti buldum ama insan yapısına da benziyor. şöyle ki ortadaki büyük diğer ikisi aynı boyutta.

  22. ali diyor ki:

    Slm arkadaslar bnde dagda ufukbir kayalikta 4 basamakli bir merdiven buldum merdivenin. 100metre. Saginda. Eski bir. Oda var. Daha. Oncedn. Ustunden kazilmis. Bu. Ne. Anla. Gelir. Bilgisi. Olan. Varmi

  23. murat diyor ki:

    merhabalar bir haç işareti gördüm düzdür ama güneş akşama doğruda ekstra olarak yeni işaretler görünüyor aslan yavruları geyik gibi resimler vardır

    1. murat diyor ki:

      iletişime geçmek isteyen numarasını yazsın
      haç gündüz düz akşama doğruda dört hayvan resmi görünüyor ekstradan haçın içinde görünüyor gündüz gizli akşama doğru görünüyor

  24. melih aslan diyor ki:

    arkadaşlar bendede var bi haç işareti yardımcı olurmusunuz oyma mağra içinde benimki üç kolu üç çatallı bitanesi de biri bosda diğer ikisi üçgengibi birleşmiş biri yardımcı olsun…

  25. İskender diyor ki:

    20 cm eninde 20 cm boyunda alti duz ustu kapluba gibi bir hac isareti altinda bir 5 cm derinliginde oyuk var

    1. Akrep diyor ki:

      Slm hocam bendede bir tane haç işareti var eski bir evin duvarında çıktı ama haç yovarlak içinde dir hacin kolari ponpeyli dir hacin üstünde bir çizgi vardır yaklaşık bi yermi beş santim falan var hacin yan tarafındada çekiç izleri var odak ama yardimci olurmusunuz iyi gunler

  26. basri diyor ki:

    mrb arkadaşlar ben bi hac senbolu buldum ama hacın orta cizgisinin sol tarafı aşşagıya dogru egık buneye işarettir bılen varmı acaba

  27. hakan diyor ki:

    Hac isareti yaninda kalp desenine benziyen bi desen var buyuk ama fazla buyuk deyil magarada bu desen

  28. Medeni diyor ki:

    Selam hocam bizim köyde dağaın üzerinde bir hac ama oyma değil kabartmada değil sanki kırmızı boyayla çizilmiş anlamı ne

  29. Memiş diyor ki:

    Bir foto atacam arkadaşlar yardimcı olurmusun uzun anlamında

  30. eser diyor ki:

    merhaba ben kuyudan hac işaretli taş cıkardım ama ısaretin etrafında yuvarlak halkalar var ne anlama geliyo anlayan arkadaşlardan ricam biyorum yapsın

  31. hsssss diyor ki:

    bukadar yalan sallayan bir sitede hiç görmemiştim. söylediklerinin hepsi yalan.

Yorum Yaz